29 Kasım 2013 Cuma

21. yüzyıl için işyerinde öğrenmeyi yeniden tanımlamak


*ASTD Training News From Around the World

Teknolojiler ve değişen demografiler işgücünü yeniden tanımlamakta oldukları için, şirketler de 21. yüzyılda işyerinde öğrenmeyi yeniden tanımlamaya başlamışlardır.Geçtiğimiz yüzyılın büyük bir kısmında işyerinde öğrenme temelde aynı kalırken, bulut teknolojisindeki ve mobil cihazlardaki yeni ilerlemeler, son derece teknoloji meraklısı olan bir jenerasyonun ortaya çıkması ve insanoğlunun en iyi ne şekilde öğrendiğine dair bilgilerin artması, çalışma ortamında öğrenmenin daha rahat ve yenilikçi yöntemlerine yönelik büyümekte olan bir talebi harekete geçirmektedirler.

İşyerinde öğrenmenin yakın zamanda, merkezi olmayan birebir öğrenme, sosyal işbirliği ve ekip bazlı faaliyetlere daha fazla odaklanması beklenmektedir. Bu yeni yöntemler mobil olarak sunulacak olup, eğitime erişimin sürekli ve her an ulaşılabilir olmasını sağlayacaktır.

Ayrıca, işyerinde öğrenmenin, daha deneysel ve ilişki tabanlı bir hale gelmesi ve böylelikle şirketlerin çalışanlarının bilgi ve becerileri nasıl kazandıklarıyla daha az, uzmanlıklarını ispatlama kabiliyetleriyle daha fazla ilgilenmeleri beklenmektedir.

Bu durum, sertifikasyonlar ve bilgi değerlendirmelerini odak noktası haline gelirken, şirketler tarafından desteklenen eğitimlerin öneminin azalacağı anlamına gelmektedir.

Çalışanların, bilginin değişim hızına ve günümüzde yeni bir trend teşkil eden “her zaman çalışır durumda (always-on)” kültürüne ayak uydurabilmek amacıyla öğrenme faaliyetlerinde proaktif olmaları gerekeceği için, işyerinde öğrenme toplum tarafından yeniden tanımlanmaktadır.

Bir eğitim dersini beklemeleri, çalışanların eğitim faaliyetleri açısından gecikmeleri veya kariyerlerini tamamen raydan çıkarmaları riskine yol açabilir.

Aynı zamanda, öğrenme programının “etkinliğini” çalışanların katıldığı ders sayısıyla ölçmekten ziyade, öğrenme faaliyetleri ile bunların işletme üzerinde doğurdukları etkileri ilişkilendirme imkanı sağlayarak eğitim programlarının “etkinliğini” ölçmek şirketlere yeni bir yöntem sunacağı için, büyük veriler ve analizler de işyerinde öğrenmeyi yeniden tanımlayacaklardır.


*Alıntı ; Forbes (10/16/13) Dearborn, Jenny  Web Link   



Hiç yorum yok: